4x makkelijk parasieten opruimen


Betjes gezondheids-deltaplan vordert gestaag. Deze week zijn de enge beestjes aan de beurt.

Alle dieren hebben parasieten. De mens vormt op deze regel geen uitzondering. Onze katten en honden ontwormen we eens in de zoveel tijd. Zou het een idee zijn om zelf ook periodiek een parasietenkuur te doen? En hoe zou je dat dan kunnen aanpakken?

Met een paar parasieten zijn we vertrouwd: hoofdluis, schurft, steekmuggen, teken. Die zijn op hun beurt weer gastheer voor bacteriën. Soms brengen die weer ziektes over op ons, zoals malaria (muggen) en ziekte van Lyme (teken). De bacteriën zijn weer gastheer voor virussen. Het schuift in elkaar als een Russisch poppetje.

Er zijn nog veel en veel meer soorten parasieten die ons lusten. Ze kunnen overal in ons lichaam zitten.

En hee, zo zijn we gemaakt. Het is niet nodig dat we 100% parasietenvrij zijn. Veel van die beestjes doen ons geen kwaad. Maar sommige soorten willen we liever niet.

Volgens bioloog Hulda Clark spelen parasieten een rol bij de meeste ziektes. Bij kanker is dat fasciolopsis buski. Ik ga hier niet precies uitleggen hoe het werkt, volgens Clark. Wie het weten wil, kan googelen.

Deze fasciolopsis woont normaal in de darm, waar hij weinig kwaad doet. Maar onder bepaalde omstandigheden kan hij zich gaan voortplanten in andere organen. Daarbij geeft hij een stof af die de groei van zijn nageslacht bevordert – en ook die van onze cellen. Op dat moment hebben we kanker.

Klopt dit verhaal? Dat kan ik niet controleren. De anti-kwakzalvers noemen Clark ’de koningin der kwakzalvers’. Bewijst dit haar ongelijk? In tegendeel. Als je zulke flauwe argumenten nodig hebt om iemands ongelijk aan te tonen, dan zou de beschuldigde persoon wel eens een punt kunnen hebben.

Of je er nou kanker van krijgt of niet, ik wil liever geen fasciolopsis buski. Kun je er van af komen? Ja, volgens Clark is het een van de makkelijkst te bestrijden parasieten. Ze wijst daarbij op drie middeltjes uit de volksgeneeskunde, en een apparaatje dat een lichte elektrische stroom afgeeft.

De middeltjes zijn op te zoeken. Ik vond op het internet berichten van diverse mensen die er succes mee hadden, bij parasieten in het algemeen. Maar ook mensen die er niet, of niet genoeg succes mee hadden. Maar die hadden vervolgens wel succes toen ze het gebruik van het apparaatje toevoegden.

Het toestelletje wordt ’zapper’ genoemd. Er zijn allerlei vormen en varianten van te koop. Die schijnen niet allemaal even effectief te zijn; hoge prijs is geen garantie voor kwaliteit. Aan de andere kant zijn er doodsimpele instrumentjes die bevredigend schijnen te werken. Als je minimaal begrip hebt van electronica, kun je ze zelf maken. Schema’s zijn te vinden op internet.

Helaas heb ik geen minimaal begrip van electronica. Maar gelukkig is gebrek aan kennis geen ongeneeslijke ziekte. En nog gelukkiger, er is in Nederland iemand die zappermaakcursussen geeft. Even googelen en je hebt hem. Op zijn site kun je ook twee boeken van Hulda Clark lezen. Voor niks.

Ik heb me opgegeven voor een cursus. Ondertussen heb ik nagedacht of er een alternatief zou kunnen zijn voor de middeltjes die Clark aanbeveelt? Niet dat ze erg duur zijn – maar gratis ook weer niet. En, belangrijker, je weet niet hoe lang je er nog aan kunt komen. Zulke informatie verschijnt en verdwijnt op het internet. Het verspreiden van deze kennis past niet bij het verdienmodel van de medische branche.

Ik herinnerde me wat ik deed als mijn kinderen, toen ze klein waren, wormen hadden. ’s Avonds snipperde ik een ui. Die deed ik in een glas. Ik zette de snippers onder water. ’S Morgens goot ik het mengsel door een zeef. Alvorens iets anders te eten of te drinken, moest het kind het drankje naar binnen werken. Lekker vonden ze het niet, maar wel te doen. Dit hielden we drie dagen vol. Daarna controleerden we de ontlasting. Werkte iedere keer.

Nou weet ik natuurlijk niet of je hiermee ook fasciolopsis op de vlucht kunt jagen. Maar als het een makkelijk te bestrijden parasiet is, dan zou het zomaar kunnen. Ik ben er al mee begonnen, vond het wel te doen. Denk dat ik er eerst eens een paar weken mee doorga in plaats van drie dagen – misschien krijg ik op die manier meer weg dan alleen de traditionele spoelwormen.

Een andere manier om parasieten te bestrijden die ik tegenkwam, is deze: je neemt 100 gram lijnzaad en 10 gram hele kruidnagels. Die maal je samen fijn. Daar neem je dan iedere dag 2 eetlepels van, ongeveer 10 gram schat ik. Dat doe je 3 dagen op, 3 dagen af, gedurende een maand. Heb hem nog niet geprobeerd, wil ik wel gaan doen. Makkelijk, goedkoop, krijg ik voor elkaar.

Tenslotte is er rauwe knoflook met cayennepeper. Die knoflook lijkt me wel te doen; ik zie op tegen de cayennepeper. Toch ga ik die misschien ook nog proberen. Schijnt goed te werken.

Maar het makkelijkst van alles lijkt me het zappertje. Ik ben benieuwd.

###

Disclaimer: Ik ben geen arts of gezondheidswerker. Ik verkoop hier ook niets. Ik vertel hier over wat ik meegemaakt, gehoord en gelezen heb. Wend je met gezondheidsvragen en -problemen altijd tot een arts of andere gerenommeerde gezondheidswerker.

NB Het is mogelijk dat je computer bij dit bericht een advertentie op je scherm plaatst. Dat is niet mijn keus; ik heb er geen invloed op.

Plaats een reactie